Підручники 1 клас
Протокол № 3
засідання педагогічної ради
Волосянківського ЗЗСО І – ІІ ступенів
від 21 грудня 2023 року
Присутні: 22 члени
Відсутні: 3
Порядок денний
- Про підсумки навчально-виховної роботи за І семестр 2023-2024 н.р.
- Про затвердження проходження курсів педагогічних працівників для підвищення квіліфікації на освітніх платформах: «Всеосвіта», «Прометеус», «Едера», ДДПУ ім. Івана Франка та ЛОІППО.
- Про проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу освіти.
- Адаптаційно-ігровий цикл навчання: урахування вікових особливостей учнів шестирічного віку в контексті впровадження (НУШ).
- Про результати вибору підручників для 1 класу закладів загальної середньої освіти.
- Слухали:
В.о.директора закладу освіти Цап Б.В.., яка сказала, що з метою якісного оцінювання навчальних досягнень учнів та для забезпечення оптимальної організації виконання обов'язкових письмових робіт адміністрацією школи складено на І семестр графік їх проведення.
На підставі результатів опанування учнями матеріалу тем впродовж їх вивчення з урахуванням поточних оцінок, різних видів навчальних, контрольних письмових робіт та навчальної активності школярів учителями-предметниками виставлені тематичні оцінки, а на їх основі виставлено оцінки за І семестр. Врахована динаміка особистих навчальних досягнень учнів з предметів впродовж семестру, важливість тем, тривалість їх вивчення, складність змісту, тощо. При цьому проведення окремих тематичних атестацій при здійсненні відповідного оцінювання не проводилося.
Згідно з річним планом роботи закладу освіти, з метою вивчення знань, умінь і навичок учнів та стану викладання предметів, в кінці І семестру 2023/2024 н.р. адміністрацією школи було проведено аналіз навчальних досягнень учнів 5-9-х класів.
У закладі освіти навчається 174 учні. Учні 1-4 класів не оцінюються за рішенням педагогічної ради.
Аналіз якості рівня навчальних досягнень учнів показує, що причинами виникнення проблем щодо динаміки успішності є низька мотиваційна основа. Фактором негативного впливу на рівень навчальних досягнень учнів залишається недостатнє володіння і практичне втілення таких важливих педагогічних компетентностей як комунікативна компетентність самоосвіти і саморозвитку, продуктивної та творчої діяльності.
Ухвалили:
1. Вважати якість навчальної роботи закладу освіти за підсумками І семестру 2023/2024н.р. задовільною.
2. Заступниці закладу освіти Цап Б.В.:
2.1. Проаналізувати результати навчальної роботи учнів за І семестр 2023/2024 н.р. у розрізі навчальних предметів, підсумки обговорити на нараді при директору, засіданнях шкільних методичних об'єднань.
Січень 2024 року
2.2. Тримати на контролі:
- дотримання Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів;
- оцінювання результатів навчальних досягнень учнів на позитивному принципі з урахуванням рівня їх досягнень.
Протягом ІІ семестру 2023/2024 н.р.
2.3. Активізувати індивідуальну консультаційну роботу зі старшокласниками, спрямовану на поглиблення знань з базових дисциплін.
Протягом ІІ семестру 2023/2024н.р.
3. Класним керівникам 5-9 класів:
3.1. Довести до відома батьківської громадськості підсумки навчальних досягнень учнів за І семестр 2023/2024н.р.
Січень 2024 року
3.2. Скласти рейтинг учнів класу за підсумками навчальних досягнень учнів у І семестрі 2023/2024 н.р., а також аналіз у порівнянні з минулим навчальним роком та довести до відома батьків на класних зборах.
Січень 2024 року
3.3. Посилити контроль за учнями, які потребують особливої уваги, своєчасно перевіряти щоденники й повідомляти батьків про успіхи у навчанні їх дітей.
Протягом ІІ семестру 2023/2024 н.р.
4. Учителям-предметникам:
4.1. Використовувати інноваційні форми контролю за рівнем засвоєння навчального матеріалу.
Протягом ІІ семестру 2023/2024н.р.
4.2. Залучати учнів до активної діяльності під час формування нових знань.
Протягом ІІ семестру 2023/2024 н.р.
4.3.Під час організації навчально-виховного процесу вчителям на кожному уроці слід особливу увагу приділяти завданням на формування в учнів умінь аналізувати, порівнювати та узагальнювати навчальний матеріал на всіх етапах уроку.
- Слухали:
Цап Б.В. т.в.о.директора закладу освіти, яка запропонувала педагогічним працівникам для підвищення кваліфікації такі освітні платформи: «Всеосвіта», «Прометеус», «Едера», ДДПУ ім. Івана Франка та ЛОІППО.
Ухвалили:
Затвердити проходження курсів педагогічних працівників для підвищення кваліфікації на освітніх платформах: «Всеосвіта», «Прометеус», «Едера», ДДПУ ім. Івана Франка та ЛОІППО.
- Слухали:
Цап Б.В., т.в.о.директора ЗЗСО, яка зачитала список педагогічних працівників про проходження курсів підвищення кваліфікації вчителів закладу освіти на 2024 рік
№ п/п |
Прізвище, ім’я по батькові вчителя |
Місце проходження курсів |
||
1 |
Вепрів Микола Андрійович |
ЛОІППО |
|
|
2 |
Цап Богдана Василівна |
ЛОІППО |
|
|
3 |
Тухлян Олеся Андріївна |
ЛОІППО |
|
|
4 |
Палій Ольга Іванівна |
ЛОІППО |
|
|
5 |
Гаврик Леся Федорівна |
ЛОІППО |
|
|
6 |
Луцик Марія Петрівна |
ЛОІППО |
||
7 |
Гриців Марія Володимирівна |
ЛОІППО, Прометеус |
|
|
8 |
Євтух Оксана Василівна |
ЛОІППО |
|
|
9 |
Кудрич Ірина Михайлівна |
Прометеус, ЛОІППО |
|
|
10 |
Котів Галина Федорівна |
ЛОІППО |
|
|
11 |
Фурів Оксана Федорівна |
Прометеус, ДДПУ |
|
|
12 |
Фелів Галина Федорівна |
Прометеус |
|
|
13 |
Саноцька Ганна Ярославівна |
Прометеус |
|
|
14 |
Рабцевич Валентина Миколаївна |
Прометеус |
|
|
15 |
Корпанець Оксана Ярославвна |
Прометеус |
|
|
16 |
Павлюк Галина Василівна |
ДДПУ ім. Івана Франка |
|
|
17 |
Гриців Ольга Федорівна |
Прометеус |
|
|
18 |
Мичко Наталія Іванівна |
Прометеус |
|
|
19 |
Маланинець Галина Федорівна |
Прометеус |
|
|
20 |
Гриців Наталія Михайлівна |
Прометеус |
|
|
21 |
Прохніцька Наталія Миколаївна |
ДДПУ ім. Івана Франка |
|
|
22 |
Бутенко Ірина Володимирівна |
ЛОІППО |
|
|
23 |
Мичко Галина Романівна |
Прометеус |
|
|
24 |
Білинець Олександра Василівна |
Прометеус |
|
|
25 |
Фурів Леся Федорівна |
ДДПУ ім. Івана Франка |
|
|
|
Ухвалили:
Затвердити список педагогічних працівників про проходження курсів підвищення кваліфікації вчителів закладу освіти на 2024 рік.
- Слухали
Цап Б.В., т.в.о.директора закладу освіти про адаптаційно-ігровий цикл навчання: урахування вікових особливостей учнів шестирічного віку в контексті впровадження НУШ (1 клас). Навчання молодших школярів здійснюється відповідно до Концепції НУШ. Особливості фізичного й психічного розвитку молодших школярів слід враховувати педагогам і батькам дітей цього віку, аби навчання у школі по-справжньому сприяло їх успішному входженню в учнівську спільноту. Період адаптації до систематичного навчання — нового провідного виду діяльності — та соціальної ситуації розвитку за сприятливих умов триває близько двох місяців (усю першу чверть), а іноді — увесь перший рік. У цей період дитині необхідна підтримка дорослих (як учителів, так і батьків): безумовна любов і прийняття, позитивне підкріплення результатів навчальної діяльності, формувальне оцінювання. Для першокласників характерна висока індивідуальна варіативність темпів дозрівання. Саме у віці 6 років у більшості молодших школярів починає розвиватися пізнавальна рефлексія, у дітей формується здатність оцінювати себе, розмірковувати над причинами невдач. У деяких учнів знижується самооцінка (“я поганий, тому що погано пишу, читаю”). Щоб запобігти цьому, педагог заохочує учнів, створює ситуації успіху, аби жоден з них не зневірився у своїх силах і не втратив бажання вчитися. Значна частина дітей втрачає мотивацію до навчання ще у перші два шкільні роки. У Концепції НУШ представлено коментар щодо специфіки організації освітнього процесу в школі І ступеня. Так, у початковій школі адаптаційно-ігровий цикл навчання (1–2-й класи) протиставлений основному (3–4-й класи), більш звичному українському вчителю. Мета адаптаційно-ігрового циклу навчання — плавна послідовна адаптація дитини до навчального середовища. Особливості адаптаційно-ігрового циклу початкової школи: y навчальні завдання і час на їх виконання слід визначати з урахуванням індивідуальних особливостей школярів; y навчання у класі та за його межами з огляду на провідний вид діяльності дитини 6 років організовано через ігрові методи, обсяг домашніх завдань обмежено; y оцінювання є описовим і формувальним, традиційні оцінки відсутні; вчитель сприяє формуванню адекватної позитивної самооцінки учня, підтриманню в кожній дитині впевненості й мотивації до пізнання. Отже, навчальну діяльність у 1–2-х класах слід організовувати переважно у формі гри, а навколишній світ треба вивчати так, як діти його сприймають, — цілісно, а не за галузями знань. Це зумовлено особливостями фізичного, психічного, розумового та соціального розвитку дитини 6 років.
Ухвалили:
Вчительці початкових класів Рабцевич Валентині Миколаївні :
- Освітню траєкторію організовувати, спрямовуючи процес навчання на всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей та компетентностей.
- Враховувати індивідуальні, вікові особливості та потреби учнів шестирічного віку з метою їх всебічного розвитку.
- Особливу увагу приділяти розвитку ключових компетентностей, прописаних у Державному стандарті початкової освіти.
- Слухали:
Цап Б.В., т.в.о.директора ЗЗСО, яка зачитала наказ МОН України №27.11.2023 №1/18679-23 «Про проведення конкурсного відбору посібників для здобувачів освіти 1 класу закладів загальної середньої освіти і ознайомила вчителів з результатами вибору підручників для учнів 1 класу.
Ухвалили:
Затвердити результати вибору електронних версій оригінал-макетів підручників для 1 класу закладів загальної середньої освіти, поданих на конкурсний відбір проєктів підручників для 1 класів ЗЗСО.
Голова педагогічної ради: / / Богдана ЦАП
Секретар педагогічної ради: / / О.Я. Корпанець